-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:52308 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

1- چرا نظريه علماء در مسائل اسلامي با هم اختلاف دارد ؟
اساسا اختلافات دانشمندان و علماء در مسائل اسلامي در سطح درجة سه و چهار است ودر مسائل اصولي و اساسي اختلاف نسيت و به همين دليل ملاحظه مي كنيد افرادي كه از علماي مختلف پيروي مي كنند ، همه با هم در صف واحد جماعت نماز مي خوانند بدون اينكه اختلاف فتاوي در مسائل جزئي مانعي از هماهنگي آنها در جماعت بشود ، يا اينكه همگي حج مي روند و مراسم حج را در روزهاي معين انجام مي دهند بدون اينكه اختلاف فتاوي مشكلي حتي برا ي افراد يك كاروان ايجاد كند اينها همه نشان م يدهد كه اختلاف فتاوا در مسائلي است كه به وحدت مسلمين لطمه نمي زند و اينطور اختلاف جزئي از برداشتها و استنباطات مرجع و مجتهد بوجود مي آيد . يكي از يك روايت وجوب استفاده مي كند يكي استحباب . همه اينها لطمه اي به اصل و پايه نمي زند . و در مسائل اختلاف وظيفه مكلف اين است كه به آن فردي و مرجعي كه مهارت و تخصص و اطلاعات و سعي در فن خودش را دارد مراجعه شود چه مجتهد باشد و چه طبيب چه مهندس و … اختلاف در بعضي مسائل فروع فقهي را احكام عملي اسلام است نه مسائل عقيدتي و اصولي و ضرورت .
پاسخ به پرسشهاي مذهبي ص 430 ص 283
اجوبه الا ستفتاءات ص 7 مسئله 33- 38
2. تقليد ابتدائي از ميت جايز نيست .
تقليد ابتدائي از ميت صحيح نيست هر جند اعلم باشد .

جامع المسائل فاضل ح 2 ص 16 مسئله 12
3- در واقع تقليد از زمان رسول خدا ( ص ) و ائمه ( ع) وجود داشته است . چون تقليد رجوع جاهل به عالم و عمل كردن به دستوراو و آنچه او فهميده است مي باشد و بديهي است كه در زمان حضرت پيامبر ( ص ) همه مسلمانان دسترسي به شخص آن حضرت نداشتند لذا براي عمل به وظايف شرعي به كسانيكه احكام را ز رسول خدا (ص)
ياد گرفته بودند رجوع مي كردند و آنها احكام و مسائل را ولو بصورت روايت براي آنها بيان مي كردند و در زمان ائمه ( ع ) نيز همينطور بوده است و گاهي خود ائمه (ع) افراد را براي اخذ فتوا و مسائل به بعضي از اصحاب ارجاع مي داده اند .

جامع المسائل ج 2 ص 13 مسئله 1

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.